berry-en-rianne-naar-zuidelijk-afrika.reismee.nl

Dag 17 & 18 Victoria Falls - Johannesburg - Zürich - Amsterdam

En dan is het moment daar, we gaan afscheid nemen van een fantastisch reis. Wat zijn wij een bofkonten dat we dit hebben mogen beleven.
Het was een reis om nooit te vergeten, welke volledig tot in de puntjes geregeld was door onze reisagent Simon Brokke van reisbureau Lekkerbly (‘Lekker Bly’ betekent ‘Het gaat je goed’). De afgelopen 2 jaar, gedurende de gehele uitgestelde periode door Corona, heeft hij ons telkens op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen, en ook tijdens onze reis heeft hij ons direct geholpen bij onze vragen. Dus, tip van de dag, mocht je naar zuidelijk Afrika willen afreizen, ga dan ook zeker te rade bij Simon!

Een paar van de dingen die ons zijn opgevallen:

- wat een vriendelijke, behulpzame en bescheiden mensen leven hier. We hebben veel van ze geleerd en hebben ons geen moment onveilig gevoeld

- wat een goede infrastructuur, ondanks de wat slechtere stukken weg met de putholes, waren de wegen over het algemeen erg goed. Zelfs de onverharde wegen waren erg goed te doen

- het eten is hier lekker, het lijkt erg veel op wat we thuis ook eten (kip, bief, erwtjes, wortels, sla, aardappelpuree (pap), etc.. De lodges waar we verbleven werkten veelal met ‘eten wat de pot schaft’ maar alles was gewoon goed!

- de grootste en mooiste lodge had het meeste ongedierte, waarbij de kleine lodges erg schoon waren en er nog geen mier rondliep.

- we hebben de meeste last gehad van muggen op de plek waar we niet aan het water zaten, dat hadden we niet verwacht.

- we hebben geen last gehad van de malariapillen, de enige bijwerking was voor ons beide dat we veel hebben gedroomd over vroeger, later, alles er tussenin en veel onzinnige dingen

- maar bovenal hebben we genoten……

Allemaal bedankt voor het ‘meereizen’ erg leuk om alle reacties te lezen van familie, vrienden, bekenden en zelfs onbekenden (Elly, ook alvast een hele mooie reis gewenst) en ook de appjes waren we blij mee!

Nog een uurtje, dan komt de taxi.

Lekker Bly allemaal!

Claudia

Veilige terugreis! Leuk om mee te lezen.

Elly

Ik heb als onbekende veel plezier gehad met jullie blog ;) Hartelijk dank daarvoor! Mocht je over 1,5 maand (52 dagen om precies te zijn haha) onze belevenissen willen volgen kan dat op https://www.michelly.nl/

Marian

Een droomreis die werkelijkheid is geworden..wat hebben jullie veel mooie dingen gezien zeg! Een ervaring voor het leven.
Erg leuk om jullie avonturen te mogen volgen dus bedankt daarvoor. En kom weer veilig thuis!

Bregje

Goede reis terug Berry en Rianne, het was onwijs leuk om jullie op deze manier te volgen..

Cindy

Goede reis terug ,wij hebben ook genoten van jullie mooie verhalen en foto’s

Jacqueline

Goede terugreis, en geniet nog van de rest van jullie vakantie in ons mooie Nederlandje. Jullie verhalen en foto's waren heel leuk om te lezen en te zien. Tot binnenkort weer !

Sandra

Berry & Rianne, hele goede reis naar Nederland. Thuis nog heerlijk nagenieten van jullie mooie vakantie??????. Bedankt voor jullie leuke verhalen en foto's ?!!

Roel

Goede reis terug! Ontzettend leuk om jullie waanzinnige reis op deze manier te volgen! Thuis lekker nagenieten van de foto’s en herinneringen!

Cindy

Goede terugreis, en wat fijn om te horen dat jullie zo genoten hebben! Nu thuis lekker nog nagenieten....alvast een fijn lang weekend toegewenst.