berry-en-rianne-naar-zuidelijk-afrika.reismee.nl

Dag 15 Kasane (Botswana) naar Victoria Falls (Zimbabwe)

Zoals gezegd konden we vanochtend uitslapen. Maar helaas door ons ritme van de afgelopen weken waren we al om half 7 wakker. We zijn weer heerlijk gaan ontbijten en gesproken met een meisje dat daar werkt. Ze zou graag ook een keer naar een ander continent (zoals Europa) op vakantie gaan, maar daar moet ze wel jaren voor sparen. Dus weer even met onze neus op de feiten gedrukt dat we het echt heel erg rijk hebben… Erg lieve dame en gezegd dat ze altijd welkom is om ons in Beers op te komen zoeken. Ok, het is geen Amsterdam, maar toch geprobeerd om zeer gastvrij te zijn.
Om 10 uur kwam onze shuttle om ons naar Zimbabwe (Victoria Falls) te brengen. Eerst naar de grens van Botswana om ons daar uit te schrijven. Dat ging zeer voorspoedig. Paspoort laten zien bij het hokje immigratie en doorrrr. Toen naar de grens van Zimbabwe….. tja daar was nog een echte ouderwetse ambtelijke molen. Rustig in de rij aansluiten. Eerst de check op vaccinaties, na het tonen van onze gele boekjes was dat akkoord. Toen rustig aansluiten, door een poortje voor temperatuur meting waar de stekker los hing, goede meting dus. Daarna wachten in de rij. Eindelijk waren we aan de beurt, Berry had intussen zijn visum voor Zimbabwe klaar, de douanebeambte was bezig met mijn visum, hij pakt zijn telefoon, loopt weg en is vervolgens minstens 20 minuten spoorloos. We wachten dus ‘geduldig’ in de hitte. Na de onderbreking maakt hij mijn visum in orde en kunnen we door. Aan de andere kant van de grens staat een nieuwe chauffeur voor ons klaar. Hij heeft intussen al onze koffers overgenomen en we.worden bij ons verblijf in Victoria Falls, Nguni Lodge, afgezet. Wederom een erg mooie lodge, waarbij we de enige gasten zijn.
Voor de avond boeken we een cruise over de Zambezi river in de hoop om een soortgelijke cruise als gisteravond te krijgen. Al snel wordt duidelijk dat het vooral gaat om gezellig borrelen en niet teveel willen zien. Ok, die krokodil en nijlpaarden hebben we nu inderdaad wel gezien. Bij navraag was hier helaas geen kans om leeuwen te gaan zien, dus maar aan de borrel. Ook gezellig!!! Op de terugreis in de bus naar ons verblijf nog leuk gekletst met wat Afrikanen, ook deze uitgenodigd in Beers, maar ze waren alleen geïnteresseerd in Amsterdam.
Zojuist nog heerlijk gegeten bij onze accomodatie, wat een leuke en lieve barman/kok/gastheer. Ondanks dat we morgen weer kunnen uitslapen, toch maar weer op tijd slapen.
Morgen gaan we naar de Victoria watervallen, erg benieuwd!!!

Elly

Wat grappig om te lezen dat jullie uit Beers komen. Ben op dit moment ook een verslag aan het volgen van mijn zwager en neef uit Beers die op dit moment in Amerika voor een half jaar aan het hiken zijn. Klein wereldje! Voor jullie nog veel plezier. Ik kan niet wachten om over een paar maandjes ook daar te staan!