berry-en-rianne-naar-zuidelijk-afrika.reismee.nl

Dag 14 Kasane -Chobe National Park

Ok, nu eens beginnen met wat er vandaag is tegengevallen: helaas geen leeuwen gezien en tijdens de boottocht viel m’n camera uit (vergeten batterij op te laden, hoe stom kun je zijn).

Maar dan, wat we tijdens deze dag weer hebben gezien:

Vanmorgen om half 6 opgestaan want om kwart voor zes moesten we ons melden bij de receptie voor de gamedrive in Chobe National Park. We merken dat we de afgelopen 2 weken behoorlijk verwend zijn geweest, want we moeten nu met 6 anderen de jeep delen terwijl we voorgaande tours maar met z’n tweeën waren. Ondanks dat de temperatuur met 11 graden best aardig was, was het in de open jeep toch vrij fris. Na 10 minuten kwamen we al in het park. Het eerste gedeelte van de tour zagen we niet zoveel, met name vooral de parelhoenen. Ook leuk, maar daar komen we niet voor. Vervolgens komen we een olifant tegen, en merken we voor de tweede keer vanochtend dat we verwend zijn aangezien we al vele mooiere hebben gezien. Zo ook met de giraffen. Na een tijdje komen we echter op beter terrein en zien we een hyena van dichtbij (wat was ie groot) wat buffels en ook wat visarenden, allen van heel dichtbij. Verder nog wrattenzwijnen, impala‘s, jakhalzen, mangoes, bavianen en diverse mooie vogels. Al met al erg mooi weer allemaal, maar dus helaas geen leeuw. Maarrrrr, terwijl we richting de uitgang rijden staan daar wat andere jeeps stil en seinen met hun lampen. We komen dichterbij en net op het laatste moment zien we nog een luipaard weglopen. Helaas alleen de achterzijde gezien en geen foto, maar wat een machtig beest met prachtige kleuren!!!

Bij terugkomst hebben we lekker ontbeten en daarna de auto uitgeruimd en afgetankt. Eigenlijk moesten we deze morgen inleveren bij het vliegveld maar aangezien morgenvroeg onze shuttle al vertrekt richting Zimbabwe, leek het ons beter om vandaag alles te regelen. Bij het vliegveld was de balie van Europcar helaas gesloten en hebben we ze gebeld. Is toch helemaal niet moeilijk, lever je de sleutels toch gewoon in bij de portier van het vliegveld. Wat een fijn land met vriendelijke meedenkende mensen! Vervolgens werden we opgehaald door de shuttle van ons hotel, ook dat dus zeer fijn geregeld.

Om 3 uur vanmiddag hadden we een boottocht, waarbij wij ervan uitgingen dat we rustig een stukje gingen varen. Dat was ook het geval, maar wat we onderweg zagen…. wederom Wow! Krokodillen, zwemmende olifanten, luierende nijlpaarden, giraffen (nog steeds niet zo mooi als die we in de Delta hadden gezien, maar toch), gieren, andere mooie vogels, buffels, in één woord Schitterend. Op de boot was er ook een bar dus onder het genot van een wijntje heerlijk genoten van al het natuurschoon, ook al viel de camera op het laatst dus uit.
Op de terugweg hoorden we mensen van een andere boot om hulp roepen, dus we (ofwel de schipper) is gaan helpen, ze zaten vast in te laag water en na wat wikken en wrikken zijn ze losgekomen, hebben ‘we’ toch weer een goede daad verricht.

Oh ja, nog een leuk feitje, in Botswana leven meer olifanten dan inwoners aldus één van de inwoners.

En gisteravond was ook nog bijzonder, we zaten in de bar lekker aan een cocktail toen we wat aan hoorden komen rennen, komen er 2 kleine wrattenzwijntjes door de bar gerend. Je verwacht het niet….. erg leuke grappige beestjes. Mooi man, we genieten nog steeds volop!

Morgen kunnen we weer eens uitslapen, de shuttle gaat pas om10 uur, ook best fijn. We gaan dan richting het vierlandenpunt waar Botswana, Namibië, Zimbabwe en Zambia elkaar ongeveer kruisen. Eens kijken of we de grens van Zimbabwe overkomen.

Cindy

Weer een mooi verslag

Laura

Het houdt maar niet op, fijn dat jullie al zoveel moois gezien hebben. Ben benieuwd naar het volgende verslag.