berry-en-rianne-naar-zuidelijk-afrika.reismee.nl

Dag 13 van Gweta naar Kasane

Vanochtend om half 7 opgestaan om de koffer te pakken en te ontbijten. Om half 8 gingen we weer op pad, zoals gezegd een rit van ruim 400 km. Volgens Google zouden we er 5,5 uur over doen.
In Gweta maar direct getankt. Wat een luxe hier, overal wordt er voor je getankt, en bij de meeste tankstations maken ze ook nog de ramen schoon. Helaas gebeurde dat laatste deze keer niet. Dus verderop bij een ander tankstation een jongeman 20 pula gegeven en alle ramen en lampen werden schoongemaakt.
Nou, de trip kon beginnen, we waren al gewaarschuwd dat de eerste 200 km erg slecht waren door diepe putholes. Maar eigenlijk ging het best prima allemaal, zolang je achter een andere auto rijdt, zie je op tijd dat je voorganger remt, en kun je de gaten ontwijken.
Natuurlijk heb ik makkelijk praten aangezien Berry rijdt en dit ook vandaag weer erg alert heeft gedaan. Alle 4 de autobanden leven nog.

Mijn taak is om te navigeren en aangezien we vandaag over die 400 km maar 2 afslagen hadden, kwam ik er wel heel gemakkelijk vanaf. De ‘lastige’ 200 km gingen dus veel sneller dan verwacht en vervolgens kwamen we bij een controlepost. Er stond nogal wat politie, dus we zaten helemaal klaar voor alle vragen. Blijkbaar is onze auto erg in trek want ook hier kregen we alleen de vraag hoe duur deze auto was geweest, en hoeveel huur we betaald hadden. Erg bijzonder… We hadden eigenlijk geen idee aangezien het in de totale reissom zat. Meteen mochten we toen doorrijden.
Eerder deze week hadden we trouwens ook een controlepost gehad van de Animal disease organisatie. Daar moesten we uitstappen en in een bak met ontsmettingsmiddel gaan staan met onze schoenen, vervolgens ook alle schoenen uit de koffer er ook doorheen halen. En het was niet zo dat er veel spul in die bak zat dus leek ons redelijk nutteloos, maar (goede burgers als wij zijn) natuurlijk netjes geluisterd en gezwaaid bij het wegrijden.

Maar goed, vanochtend zodra we de post voorbij waren, hadden we geen putholes meer in de weg, maar wel overstekende olifanten. Dat is natuurlijk veel leuker.
Daarna nog wat springbokken en een wrattenzwijn. Naast deze dierenpracht, was er ook de geweldig mooie omgeving weer. Al met al dus weer een mooie rit. Tevens de laatste rit, aangezien we morgen de auto gaan inleveren. De rest van de dagen zijn er shuttles voor ons geregeld.
Na zo’n 4,5 uur kwamen we aan bij ons laatste verblijf in Botswana, Cobe Safari Lodge.Nou dat zag er prachtig uit!!! Een grote lodge, vriendelijk personeel, geweldige kamer met uitzicht op de chobe rivier, goed restaurant, leuke bar en mooi zwembad. Mooie afsluiter hier. We kregen wel te horen dat we op de kamer de schuifpui niet open moeten laten staan ivm apen (???). Nadat we hier even zijn rondgelopen, begrepen we het, overal apen en mangoes hier. Mooi, hier houden we het wel even uit.
Vanmiddag rustig aan het zwembad en bij de rivier hangen en dan morgen hebben we weer een excursiedag.

Cindy

Wow weer zo’n leuke dag

Sandra

Het is genieten om jullie blogs te lezen en foto's te zien. Jullie hebben er even op moeten wachten, maar aan alles is te zien, dat dit 't wachten waard is. Veel plezier nog!!!