berry-en-rianne-naar-zuidelijk-afrika.reismee.nl

Dag 12 Gweta

Als eerste even dit, door een zeer slechte wifi en netwerk hier, lukt het me niet om foto’s toe te voegen bij het verhaal over de Delta, deze zal ik zodra mogelijk alsnog toevoegen.

Vanmorgen ging om kwart voor zes de wekker. Eerst even rustig wakker worden en na een bakkie thee gingen we op pad, met een gids en een leuk Frans stel (jaja ze bestaan). We vertrokken in de open jeep en gingen met redelijk volle vaart door de bossen en open vlaktes. Het was nog koud en we hoopten veel grote dieren tegen te komen. En wat zagen we, vooral veel ezels…. en daarnaast koeien, paarden, geiten en een jakhals. Na toch een erg leuke tocht (door al het gehobbel ook wel de Afrikaanse massage genoemd) kwamen we na een uurtje rijden op een open vlakte. We stopten bij wat kleine holletjes en daar stonden ze dan, de stokstaartjes, de Timons (Lion King). Mooie leuke beestjes met grappige murmelende geluidjes. Ze waren niet echt van ons onder de indruk en bleven gewoon hun werk uitvoeren, het controleren van de omgeving. De gids vroeg me om naast zo’n holletje te gaan zitten en binnen no-time kwam er eentje op schoot gekropen. Ook toen ging ie rechtop staan en bleef maar rondkijken, mooi mooi!!

Na een tijdje reden we nog naar de zoutpan, een zoutvlakte van 3000 m2, immens groot. Daarna weer terug richting onze lodge waarbij we nog even bij een 900 jaar oude baobab boom zijn gestopt.

Bij terugkomst rustig ontbeten en komen we erachter dat we de afgelopen dagen wel erg verwend zijn geweest. Dit ontbijt was prima, maar een stuk soberder. Och we moeten ook niet teveel wennen hé.

Dadelijk de bikini aan en vanmiddag met een boekje in de zon. Morgen weer een lange reisdag van 400 km over niet zo’n heel goede weg.

Cindy

Dat is genieten,en wat een leuke foto Rianne

Bianca

Wow, weer even bijgelezen, maar jullie zijn gewoon in een droom beland! En alles zo goed geregeld, helemaal top! Geniet even lekker verder nog!