berry-en-rianne-naar-zuidelijk-afrika.reismee.nl

Dag 8 van Divundu (Namibië) naar Maun (Botswana)

Vanmorgen wakker geworden en het was vrij fris, 4 graden. Daar hadden we toch niet helemaal op geteld in Afrika. En met een hutje met rieten dak en veel tochtgaten werden we toch vrij koud wakker. Bij het ontbijt liep de bediening zelfs rond met winterjassen en muts op. Ook wel weer een grappig gezicht.
Na het ontbijt alles gepakt en zijn we begonnen aan onze reisdag. We hebben in elk geval 3 controle punten zover we weten, dus houden rekening met een hele lange dag.

Het eerste controlepunt is net buiten Divundu, we moeten namelijk dwars door het Bwabwata National Park om in Botswana te komen. Zeer vriendelijke dame, en gelukkig kunnen niet alleen Nederlanders klagen over het weer. We moeten ons registreren en mogen dan zo doorrijden. De weg is onverhard, maar prima te doen, verder lopen er wat dieren over de weg dus rustig aan.
Na zo’n 20 km kwamen we bij het volgende controlepunt, de grens van Namibië. Hier moesten we een visum invullen bij een vriendelijke jongeman, die vol bewondering was over onze auto. Vervolgens moesten we naar een ander hokje om gegevens van de auto in te vullen, maar ook bij dit hokje kwam dezelfde jongeman…. Logisch toch. Daarna mochten we doorrijden.

50 meter verder kwamen we bij het derde controlepunt de grens van Botswana. Hier werden onze vaccinatieboekjes gecheckt en moesten we naar een ander gebouw waar we ook weer een visum moesten invullen en onze auto registreren (en betalen). Daarna buiten nog een controle op mond-en klauwzeer ( er werd alleen gevraagd of we vlees bij hadden of een koelbox). En dat was het, alles binnen 3 kwartier geregeld, grote meevaller.

Daar gingen we vol goede moed de 400km afleggen tot Maun. Poeh, wat een verschil met de wegen in Namibië. De wegen waren verhard, maar door alle putholes konden we niet doorrrijden. Gelukkig gingen de laatste 110 km wat sneller en rond half 4 waren we bij ons hotel Cresta Riley’s in Maun. Mooi luxe hotel met fijne douche en groot bed. Nog even extra van genieten, want de komende nachten liggen we in een tent, wel een luxe, maar toch.

Morgenvroeg worden we door het hotelpersoneel naar het vliegveld gebracht. Fijn geregeld allemaal!

Bregje

Wat een indrukwekkende reis, iedere dag weer leuk om jullie verhaal te lezen!

Cindy

Weer een leuk verslag en veel plezier in Botswana

Hans

Wederom leuk om te lezen hoe jullie reis verloopt. Veel plezier in Botswana

Jacqueline

Heel leuk om jullie verslag te lezen ! Mooie ervaring voor jullie ! Geniet verder nog

Erna

Was die jongen van de controlepost toevallig Jochem Meijer. ??

Saskia

Heb even een paar dagen bij moeten lezen, maar jullie hebben niet stil gezeten... Wat een prachtige reis.. op naar deel 2