berry-en-rianne-naar-zuidelijk-afrika.reismee.nl

Dag 7 Divundu

Vanochtend liep ik nietsvermoedend, half in slaap naar het toilet, keek even uit het raam en daar lag me toch een kudde nijlpaarden voor onze bungalow in het water (andere kant van het water, maar toch). Ik hoorde al een tijdje wat knorrende geluiden buiten, maar geen idee wat dat was…. Wow, da’s leuk wakker worden.

rond half 8 zijn we gaan ontbijten en om 8 uur begon onze gamedrive samen met Thomas onze gids, door het Bwabwata National Park. Een vrij compact park maar ook weer erg mooi. Wederom veel dieren gezien (impala’s, kudu’s, zebra’s, wrattenzwijnen, antilopen, bavianen, een giraf, een buffel, krokodil, arend, eenden, en vele mooie vogels). Ook kwamen we bij een dode impala waar de gieren (ook wel de schoonmakers van het dierenrijk) rondom vlogen, Weer veel te weten gekomen zoals de verschillen tussen mannetjes en vrouwtjes van diverse dieren, qua kleuren en bouw. Hoe oud diverse dieren kunnen worden, hoe de verschillen in vegetatie komen, over zijn voorouders en stammen en nog veel meer. Hoewel het erg koud was in de open truck (ongeveer 6 graden), was het een zeer mooie tour. Na 4 uurtjes kwamen we weer terug bij de Lodge en hebben we eerst even opgewarmd in de zon. Daarna terug naar onze bungalow, waar Berry even de was heeft gedaan, zodat we weer even vooruit kunnen. Vanmiddag hebben we niet veel gedaan, heerlijk gelezen en bijgekomen van alle moois wat we tot nu toe hebben gezien.

Om half 5 begon vervolgens onze sundowner met een bootje over de okavangorivier. Ook hierbij hadden we weer een privetour. Onze gids Jozeph heeft ons veel nijlpaarden, een aantal krokodillen en diverse vogels laten zien. Daarnaast heeft ook hij van alles over de gewoontes verteld. Zo zagen we een vrouw in een houten bootje stappen om een stuk vanaf de waterkant water in een vat te scheppen, dit was omdat ze voor water uit een waterput geld moeten betalen en omdat het water dat te dicht aan de kant is waarschijnlijk vol ligt met koeienpoep… ongelooflijk toch, wat een luxe een gewone kraan is…Als slot vaarden we nog naar de Pupa Falls, het staat te boek als waterval, maar is niet meer dan wat stroomversnellingen op diverse niveaus. Desalniettemin toch ook weer erg mooi allemaal.

Zojuist weer heerlijk gegeten, vooraf kipsalade, daarna oryxvlees met uiensaus, spruitjes, worteltjes en ardappelpartjes. En als toetje een cake met warme vanillesaus. Erg fijn die warme saus op het einde, het is hier namelijk erg fris en daar zijn ze niet aangewend, alles is dan ook gewoon open in het restaurant zonder ramen en deuren. Nu lekker opwarmen in bed, want ook onze bungalow is vrij open allemaal.

Morgen hebben we een reisdag, na 1 week Namibië vertrekken we morgen maar Botswana, Maun. Een rit van 400 km maar de routeplanner gaf al aan dat we er ruim 6 uur over gaan doen.
De dagen erna vertrekken we naar de delta, chief’s Island. Geen idee hoe het daar met de WiFi gesteld is. Zodra het kan, horen jullie weer van ons.

Elly

Ben heel erg benieuwd naar jullie avonturen in de Delta. Veel plezier daar!

Cindy

Wat een indrukwekkende reis