berry-en-rianne-naar-zuidelijk-afrika.reismee.nl

Dag 6 Grootfontein naar Divundu

Waar we vandaag dachten weinig mee te maken, was ook vandaag weer een erg leuke dag.
De dag begon met een lekker ontbijt buiten in de ochtendzon. Aangezien we vandaag een reisdag hadden, hebben we rustig aan gedaan , waarbij we tijdens het ontbijt vergezeld werden door weer een aantal schitterende vogels en ook Bambi kwam even kijken.

Daarna zijn we aan de 400km lange route begonnen van Grootfontein naar Divundu.
Bij onze eerst checkpoint kregen we het verzoek van de politieagent of we 2 collega’s van hem mee wilden nemen, zo’n 120 km verderop. Natuurlijk was dit geen probleem, waarna er 2 jongemannen instapten, Lazarus en Andreas. Ze vertelden dat de banden van de politiewagen kapot waren en ze wisten niet wanneer deze gemaakt zouden worden. Onderweg gezellig gekletst, en zijn we weer een stuk wijzer geworden over Namibië en alle gewoontes. Zij wilden ook vanalles over Nederland weten, met name over Ajax Amsterdam….
Na een uurtje rijden hebben we ze afgezet in hun ‘stad’ Rundu en moesten wij nog zo’n 1,5 uur rijden.

Rond 2 uur kwamen we aan op de plaats van bestemming, Nunda River Lodge. De eigenaars stonden ons buiten op te wachten en we kregen direct een rondleiding door het hoofdgebouw. We hebben direct een ochtendtour geboekt voor morgenochtend en morgenavond krijgen we een sundowner cruise over de okavango rivier.
Daarna naar onze bungalow, pal aan het water. We hebben onze spullen binnen gezet en zijn op het terras gaan zitten. Wat schetst onze verbazing dat we binnen no-time een aantal nijlpaarden zien dobberen in het water. Zij blijven de hele middag dobberen en wij blijven de hele middag kijken. Wat een mooi gezicht en wat een leuke geluiden.
In de namiddag nog even douchen, onder het wakend oog van een grote spin en een kleine pad (ff een wen-momentje nodig gehad), daarna genoten van een schitterende zonsondergang, dat went voorlopig nog niet.
Vanavond hebben we bij onze logde heerlijk gegeten van de Braai (bbq), en dadelijk gaan we weer terug naar onze bungalow. Grappig detail, we zijn gewaarschuwd dat we moeten opletten voor nijlpaarden en krokodillen, die schijnen nogal rond te struinen op het terrein. Dat wordt spannend….

Marian

Wat een avonturen maken jullie mee zeg, geweldig!
Maarre….gaan jullie wel met een gerust hart slapen in die dierentuin ;-) ?

Rick

Ben bang dat je als reisleider over een aantal jaar weer mee mag!! Fijn om zoveel plezier te lezen!!

Cindy

Een bewogen dag ,het wordt wel steeds spannender