berry-en-rianne-naar-zuidelijk-afrika.reismee.nl

Dag 5 Etosha naar Grootfontein

Het houdt niet op, ook vandaag weer een zeer geslaagde dag.
Vanochtend ben ik om 5.45 uur opgestaan om bij de waterput te kijken of er wat te spotten viel. Berry was zo slim om in bed te blijven. 1,5 uur later kwam ik verkleumd terug waarbij ik alleen 3 damara dikdiks heb gezien. Maar…. ook een geweldige zonsopkomst. Even opgewarmd met een lekker bakkie koffie en toen gaan ontbijten. Beetje sfeerloze ruimte, maar het ontbijt was prima. We hebben de auto weer gepakt en na het uitchecken hebben we nog een stuk langs de oost rand van Etosha gereden.
Eerst kwamen we langs een mooie grote plas op (fisherman nog iets) daarna nog een kudde wildebeesten en zebra’s gespot. We reden rustig verder naar de volgende waterput en ineens stak daar vlak voor onze auto een neushoorn over, wauw wat een geweldig beest, en wat groot…. Ook die kunnen we nu dus afvinken. Onderweg nog vele zebra’s, springbokken en wildebeesten gezien en ook vele mooie vogels, diverse soorten ooievaars, lepelaars en nog wat andere (heb nu mijn boekje niet bij de hand, dus kan het even niet opzoeken). Uiteindelijk kwamen we bij de uitgang, waar we allerlei controlevragen kregen en we uiteindelijk verder konden. Net buiten het park kwamen we nog vele blokkades van dieren tegen: koeien, ezels, geiten voor ons het ‘normale’ dierenrijk. We hebben zo’n 400 km gereden naar Grootfontein. Onderweg een paar verkeerscontroles gekregen maar gelukkig na wat checks konden we gewoon doorrijden.
Net voorbij Grootfontein kwamen we aan bij onze accomodatie van vannacht, Roy’s Rest Camp. Wat een leuke kneuterige accomodatie. Een gezellig lemen hutje, vlakbij een waterput, leuke bar en vanavond genoten van een heerlijke boerenkos ( gewoon eten wat de pot schaft, in dit geval een stroganof van oryx vlees, kipcordonblue, rijst, pompoen, salades en als toetje een warme cake met soort vanillesaus).
Morgen kunnen we een beetje uitslapen en rijden we na het ontbijt richting Divundu, zo’n 400 km verderop.

Oh ja, we wilden ook iedereen bedanken voor de leuke reacties, erg leuk om te lezen!!!

Hans

Weer een mooi verslag. Leuk om dit te volgen. Wel vroege vogels elke dag?

Cindy

Mooi verslag ,op afstand genieten we ook mee.