berry-en-rianne-naar-zuidelijk-afrika.reismee.nl

Dag 3 Etosha

Wat een mooie dag vandaag!

Vanochtend om 6 uur ontbeten en om half 7 vertrokken we met Jackson, onze gids, voor een tour van 4 uurtjes naar Etosha. Het was nog erg fris en pikkedonker. Na een kwartiertje kwam het ‘Lion King’ gevoel, een mooie rode zonsopkomst, weidse vlaktes en hier en daar wat boompjes.
Iets voor zeven kwamen we bij de poort aan, zodat we op tijd waren om de leeuwen te kunnen spotten bij de waterput… helaas had ook onze gids niet gerekend op de ambtelijke molen bij de ingang. De poort ging om kwart over 7 open, vervolgens moesten ook alle voorgangers nog een formulier inleveren en daarna kwam er nog een of andere controle. Al met al kwamen we te laat bij de waterput.

Niet getreurd, het avontuur ging toen toch echt van start. We gingen paadje na paadje in en vol enthousiasme wist Jackson ons veel bij te brengen over natuur en Namibië in het algemeen. Het hoogtepunt voor mij was toch wel de waterput, waar honderden dieren samen kwamen, zebra’s, springbokken, oryxen en jakhalzen. Ook hier weer het ‘Lion king’ gevoel.

Een opsomming van onze ‘vangst van de dag‘: rode antilope, hyena, cheeta, zebra, oryx, springbok, wildebeest, impala, jakhals, olifant, leeuw, secretaris (=een vogel); struisvogels, ovambo speer havik, en nog vele ander vogels.

Dus wat een succes, en wat hadden we geluk met onze gids. Eigenlijk zou onze tour om half elf voorbij zijn, maar Jackson wilde ons toch echt nog de leeuw en olifant laten zien, al waren beide dan op grote afstand (wat hebben we een super camera die ver kan inzoomen). Uiteindelijk waren we om 13.00 terug. Wat een avontuur.

De rest van de dag bijgekomen van de indrukken en rustig geluncht onder het genot van een frisse cocktail.

Nu we zoveel moois hebben gezien in de vroege ochtend, gaan we ook morgen maar vroeg op pad. We vertrekken dan naar onze nieuwe accomodatie Namutoni camp, aan de ander kant van het park. Het is 150 km over onverharde weg en we zijn van plan er de hele dag over te doen. Alweer zin in morgen!

Hans

Klinkt weer geweldig. Geniet van je cocktail en op naar het volgende ?

Mireille

Op naar nog meer mooie avonturen , wij genieten thuis wel van een drankje ?

Sandra

Wat een avontuur en jullie reis is nog maar net begonnen, mooie foto's?.

Bregje

Fantastisch!!!!!

Chris

Klinkt geweldig, lekker genieten!

Claudia

Wat een mooie dag en op naar meer!

Anja

Wat mooi om jullie avontuur te lezen en hoe mooi jullie de wilde dieren in hun omgeving vinden. Geniet er van en het lijkt net als bij ons hoe blij je bent te lezen als je er weer eentje ziet die je nog niet gezien hebt . Geniet nog verder van jullie prachtige vakantie . En schrijf nog veel over jullie avontuur dan geniet ik mee ?

Annemieke

Klinkt fantastisch!! Genieten samen.

Cindy

Dat is pas echt genieten,geweldig

Marian

Jullie reis kan al niet meer stuk volgens mij, in zo’n korte tijd al zoveel moois gezien! En erg leuk om jullie zo te volgen, het leest lekker weg! Geniet er nog van

Saskia

Zelfs op afstand is het genieten van jullie mooie verhalen en foto's!!

rick

zeer fraai!!

Elly

Al googlend stuitte ik op jullie reisblog. Voor ons is het nog twee maandjes wachten maar in de tussentijd kan ik alvast virtueel met jullie meereizen. Veel plezier!