berry-en-rianne-naar-zuidelijk-afrika.reismee.nl

Dag 1, aankomst in Namibië Windhoek… een enerverende dag

De reis is voorspoedig verlopen, en vanochtend rond 08.00 uur zijn we in Windhoek aangekomen. Al een heerlijke temperatuur, strak blauwe lucht en mooie vergezichten. De Corona- en paspoortcontrole gingen vrij soepel en het viel meteen op hoe vriendelijk en vooral relaxed de mensen hier zijn.Na de controles lopen we door naar de bagageband, op zoek naar de koffers. De koffer van Berry stond al te pronken naast de band….helaas is mijn koffer nergens te bekennen. Er hing zo’n ontspannen sfeertje, dat er ook bij ons geen sprake was van paniek. De vriendelijke man van de bagage vertelde ons dat we niet de enige waren en verwees ons naar de juiste balie om navraag te doen. Bij de balie enkele wachtenden voor ons, maar ook daar een vriendelijk dame die ons verder heeft geholpen. Nu maar duimen dat de koffer morgen met de volgende vlucht aankomt!
Daarna eerst een Namibische Sim-kaart gehaald (waar zouden we zijn zonder internet, maar natuurlijk ook in geval van nood fijn om gemakkelijk en een stuk goedkoper, te kunnen bellen). Daarna naar de autoverhuur en daar liep alles voorspoedig. We hebben unne mooie rooie Kia.

Daar gingen we op pad naar onze eerste Lodge, nog een beetje onwennig. Wennen aan de auto, wennen aan de omgeving, wennen aan links rijden. We zijn nog geen 5 kilometer onderweg en daar zien we ons eerste wildlife… zomaar een baviaan langs de weg….wat gaaf. Een stuk verderop weer eentje…

Nadat we bij de Lodge zijn aangekomen, toch maar eerst even naar de supermarkt voor wat drinken en eten voor vanavond. Hier weer 2 leermomentjes

1) leer je valuta kennen voordat je geld geeft aan een jochie dat bij een parkeerplaats om fooi vraagt, NAD 200,- is een beetje overdreven (= €11,-). Maar ach jochie blij, die kan er misschien wel weer een week van eten

2) proosten op een mooie reis op zondag kan niet…. Op zondag mag er geen alcohol worden verkocht. Dan maar proosten met koffie, water en cola, ook leuk

vanavond op tijd slapen want morgen een lange dag, eerst naar het vliegveld om mijn koffer op toehalen. Mocht die er niet zijn, dan nog eerst winkelen. Vervolgens zo’n 400 km rijden naar Etosha, veelal over een gravelweg.

Het gaat vast weer een mooie dag worden

Riky Klaassen

Mooie auto
Succes morgen met je koffer

Cindy

Hopelijk heb je ondertussen je koffer,
Mooie auto ,wens jullie hele fijne vakantie toe
Foto’s zijn mooi

Bregje van Raaij

Oh wat balen van je koffer Rianne. Wel mooie 1e dag, leuk om jullie verhaal te lezen!!!

Jan en Tiny

Veel succes morgen

Sandra

Geen koffer?..balen!! Hoop dat koffer inmiddels op vliegveld is.
Nice car, mooie foto's. Hoop dat jullie op route nog vele wilde dieren zullen tegenkomen.

Laura

Heb jij weer met je koffer ? maar gelukkig is de vibe helemaal goed!

Mirella

Leuk leuk om dit zo te volgen....

Mirella

En Rian, is je koffer terug....